Kobieta z Andrychowa straciła ponad 45 tysiąc złotych na skutek oszustwa typu "spoofing"
Jedna z mieszkanek Andrychowa doświadczyła bolesnej w skutkach manipulacji, w której straciła ponad 45 tysięcy złotych. Kobieta została wprowadzona w błąd przez rozmówcę, który podszywał się pod pracownika instytucji bankowej. Na jego prośbę, kobieta wypłaciła znaczną sumę pieniędzy i przelała na podane przez niego konto, nieświadoma faktu, że padła ofiarą oszustwa.
„Spoofing” telefoniczny to nowa metoda oszustwa, która zdobywa na popularności. Oszustwo to polega na tym, że dzwoniący podaje się za inną osobę lub instytucję, używając do tego celu fałszywego numeru telefonu. Ta forma manipulacji jest możliwa dzięki nowoczesnym technologiom, które pozwalają podszywającemu się wprowadzić dowolny numer telefonu, który ma być wyświetlany jako numer dzwoniącego do ofiary.
Policja niestety nie posiada technologii umożliwiającej blokadę takiego rodzaju oszustwa. Wynika to z faktu, że oszuści nie korzystają z sieci komórkowej do realizacji swoich przestępstw, lecz z sieci komputerowej. W ten sprytny sposób, coraz częściej podszywają się oni pod pracowników banków czy urzędów, wprowadzając w błąd niczego nieświadome ofiary.